Unity 3D animasyon ve katı cisim(rigitbody) fiziği

Arif Ceylan/ Ağustos 12, 2013/ Unity 3D/ 0 comments

Nesnelere animasyon verme…

Nesnelere görsel olarak animasyon vermek için nesne seçilir ve component menüsü-miscellaneous-animation ile animasyon eklenir.

Window menüsünden animation ile animasyon gerçekleştirilebilir. İlk önce kırmızı record tuşu tıklanıp animasyon dosyası kaydedilir. Daha sonra record başlar, keyframeler eklenir( düğmesi ile) ve yönlendirmeler transform ve diğer seçeneklerle yapılır. Kırmızı çizgi ile zaman yer değiştirilebilir.

Play tuşu ile animasyon oynatılabilir. Oyun başlangıcında animasyonun çalışmasını istiyorsak seçili nesnenin inspectorundan kaydettiğimiz animasyonu seçmeliyiz.

Colliderler ve fizik.

Düşen ve devrilen cisimler yapalım. Yeni bir proje oluşturuyoruz.

Bir plane oluşturalım. Daha sonra da aynı menüden cube, sphere, capsule vs. oluşturalım. Ve bunları taşıyalım. Kamerayı da bunları gösterecek şekilde ayarlayalım.

Daha sonra şekilleri seçip teker teker katı cisim olduklarını belirten fizik bileşenini ekleyelim. Component-physic-rigidbody.

Alandan biraz yüksekte olsunlar.

Işık da ekleyelim. Daha sonra çalıştıralım.

İlk hali

Çalıştırdıktan sonraki hali.

Leave a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">
*
*